Hrvatska politička smotra

Predizborna manipulacija izbornim anketama

untitledSDP u predizbornim anketama igra na domaćem terenu, dok su izbori za njih uvijek neugodna gostovanja. Tako bismo nekako mogli opisati dugogodišnji fenomen tog anketnog pobjednika i izbornog gubitnika, koji je ove godine anketno pobjeđivao sa čak 7 manadata prednosti, a zapravo je za toliko poražen na izborima.

Potonji izbori (11. rujna 2106.) donijeli su SDP-u 54 mandata, a HDZ-u 61 mandat. Finalna predizborna anketa RTL-a i Jutarnjeg lista, objavljena dva dana uoči izbora, davala je SDP-u 62, a HDZ-u 55 mandata. Također ni predizborne ankete HRT-a i agencije Hendal, te Nove TV i Večernjeg lista nisu ostvarile puno manji promašaj. Detaljnije možete pogledati na web stranici Jutarnjeg lista. Povijest se ponavlja pa makar ona i ne bila tako davna, jer prošlo samo devet mjeseci od zadnjih izbora kada smo gledali sličnu farsa s rezultatima izbornih anketa.

Tko sve biva oštećen predizbornom anketnom manipulacijom?

Uz krivo nagovještanje izbornog pobjednika, odnosno gubitnika, najoštećenije bivaju male stranke, jer se predizbornom anketnom manipulacijom sugerira tobožnji efekt baćenih glasova. Primjer toga možemo vidjeti u samom ulasku generala Željka Glasnovića u Hrvatski sabor koji se kandidirao na listi za dijasporu, a zahvaljujući i dijelom tome što izborne ankete nisu obuhvaćale tu XI. izbornu jedinicu.

Odgovori

%d blogeri kao ovaj: